De bedoeling was om met de Corrado een vervolg te breien aan het Scirocco-succes.Na de facelift in 1992 veranderde, samen met een paar cosmetische ingrepen, het motorenpalet. De 16V werd vergroot naar 2 liter, kreeg ook elektronische injectie en had vanaf dan 136 pk. Dit moest ervoor zorgen dat de 16v zuiniger werd.Er moest alleen nog gewerkt worden aan de styling van de losse delen van de Corrado zoals de koplampen, spoiler, spiegels en bumpers. Hiervoor werd Karmann verantwoordelijk. Karmann is een Duits carrosseriebedrijf die bekend is geworden door de productie van de Karmann Ghia, een tweedeurs sportwagen. Karmann werd uiteindelijk een megapartner van Volkswagen, want maar liefst tachtig procent van de onderdelen van de Corrado waren afkomstig van Karmann. De overige twintig procent kwamen voor rekening van Volkswagen, zij maakte de motoren, versnellingsbak en ophanging.De naam ''Corrado'' is afgeleid van een Spaanse wind.Het belangrijkste uiterlijke kenmerk , buiten de perfecte esthetische proporties, is uiteraard de spoiler vanachter. Zoals bij een Porsche gaat deze omhoog bij een bepaalde snelheid (80 km/h). Nog een opmerkelijk weetje over de zijspiegels : Deze deelt de corrado met ( u leest het goed) de McLaren F1!Al dit moois was echter niet goedkoop geprijsd, wat een verklaring bood voor de triestige verkoopscijfers: 97.521 exemplaren wereldwijd in 6 jaar tijd. ( Voor VW begrippen is dit heel weinig). Ter vergelijking : de populaire Karmann-Ghia ging meer dan 400.000 keer over de toonbank. De nieuwprijs voor het topmodel VR6 met een paar opties lag rond de 34.000 € en meer in 1994. Redenen voor deze prijzigheid zijn te vinden bij het feit dat meer dan 40% van een Corrado met de hand werd vervaardigd en dat hij de concurrentie aanging met de Porsche 944 en andere ras-sportwagens. De kans dat u deze auto zomaar tegenkomt is vrij klein, omdat de Volkswagen Corrado destijds alleen op bestelling werd gebouwd.Toch kreeg de koper waar voor zijn geld, namelijk een stijlvolle coupé die zeer goed reed, deze laatste eigenschap werd veel benadrukt door de vakpers. Een voorbeeld hiervan is de nominatie van het Engelse magazine “Car” voor de Corrado als “One of 25 cars you must drive before you die”, wat ik u dan ook uit persoonlijke ervaring ten stelligste kan aanraden !Op de dag van vandaag is de Corrado specialistenvoer geworden en is onderhand uit het dagelijkse straatbeeld verdwenen. De propere exemplaren die nog overblijven en nog niet in de handen zijn gevallen van de “extremere” tuningfanaten worden schaars en zijn dus zeer gewild door de mensen die de Corrado voor zijn fantastische eigenschappen waarderen en hier meestal ook passioneel mee bezig zijn. Dit exemplaar is er zo een ! Verzamelaars conditie, compleet origineel, Zwitserse import, Complete onderhoudshistorie/boardmap! Wij berekenen geen afleverkosten, eerst even bellen voor een afspraak a.u.b
Hoewel aan de informatie van deze website de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan VWE of de adverteerder niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste informatie van welke aard dan ook. Voor de exacte uitvoering en beschikbaarheid van de auto kunt u contact opnemen met de adverteerder (Tel: 0624275111).
ijweg 180 1161GE Zwanenburg
0624275111
[email protected] www.autorais.nl
U kunt meerdere afbeeldingen selecteren (maximaal 15). Als u de "Ctrl-toets" ingedrukt houdt kunt u meerdere foto's selecteren.
Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maakt onze website gebruik van cookies. We vragen je eenmalig hiervoor toestemming te geven.